Strömsöt

För några veckor sedan snubblade jag över en flicka som heter Elnaz. Plötsligt väljer jag bort mina älskade avsnitt av Scrubs för sena nätter framför msn (varför ska Uppsala ligga så långt bort?). Det är alltid intressant att träffa människor över internet som på ett eller annat sätt lyckas förtrolla ens intresse, man vet aldrig vad som sker när man väl ses. Både de mest betydelsefulla och de mest försumbara relationer i mitt liv har jag inlett över internet. På tisdag åker jag till Uppsala, ikväll njuter jag av den ovisshet som aldrig kommer tillbaka när vi väl träffat varandra i verkligheten.



På begäran
FRÅGESTUND

1) Vilken årstid var det när vi träffades första gången?

2) Minns du någon annan detalj från den dagen?

3) Vad gillar du mest hos digsjälv?

4) Vad gillar du mest hos mig?

5) Om du och jag var med i en film eller bok, vilken skulle det vara och vilka roller skulle vi spela?

6) Om du fick välja fem saker (vad du vill) att lära dig, vilka skulle du välja?

7) Tycker du att jag passar bäst i långt hår eller kort hår?

8) Valfri tid och plats: Vart och när befinner du dig?

9) Vad ville du bli "när du blir stor" när du var liten?

10) Favoritkonstnär, valfri konstform?

11) Ditt favoritminne (med mig såklart!)?

12) Vad älskar du mest hos vardera årstid?


"You know, I'm sick of following my dreams, man.
I'm just going to ask where they're going and hook up with 'em later."
// Mitch Hedberg

Kommentarer
Postat av: SKOÄRPNEN

1) Vilken årstid var det när vi träffades första gången?

sluta



2) Minns du någon annan detalj från den dagen?

SKOÄRPNEN!



3) Vad gillar du mest hos digsjälv?

min personliga utstrålning! ; DDD



4) Vad gillar du mest hos mig?

din charm + dina käkben



5) Om du och jag var med i en film eller bok, vilken skulle det vara och vilka roller skulle vi spela?

film = Amelie från montmarte, rollerna är självklara!

bok = harry potter, jag är harry du är hans feta bortskämda kusin



6) Om du fick välja fem saker (vad du vill) att lära dig, vilka skulle du välja?

-spela dragspel JÄTTEBRA

-all världshistoria utan till

-gråta på beställning

-rapa på beställning

-gilla lakrits



7) Tycker du att jag passar bäst i långt hår eller kort hår?

kort hår, jag älskar snaggat på ALLA



8) Valfri tid och plats: Vart och när befinner du dig?

hos en snäll brontosaurus på dinosauriernas tid



9) Vad ville du bli "när du blir stor" när du var liten?

Advokat, det lät spexigt och genomtänkt tyckte jag



10) Favoritkonstnär, valfri konstform?

Yann Tiersen på piano MM, MMMMMMMMMMMMM



11) Ditt favoritminne (med mig såklart!)?

vet inte om jag har någon favorit, alla "minnen" är trevliga sådär



12) Vad älskar du mest hos vardera årstid?

sommar = lovet, stjärnklar himmel och de långa dagarna

höst = färgen

vintern = inget :@

vår = lyckan av att slippa ha vinterkläder

2009-08-09 @ 23:23:24
Postat av: skoärpt flicka

http://img12.imageshack.us/img12/7686/aidss.jpg

2009-08-10 @ 00:25:50
Postat av: Zara

1) Vilken årstid var det när vi träffades första gången?

Sommar



2) Minns du någon annan detalj från den dagen?

Jag mins nästan allt men den första blick du gav mig minns jag bäst.



3) Vad gillar du mest hos digsjälv?

Min uppriktighet mot mig själv och andra



4) Vad gillar du mest hos mig?

Finurlig. Och ditt töntgulliga skratt.



5) Om du och jag var med i en film eller bok, vilken skulle det vara och vilka roller skulle vi spela?

Jag skulle vilja att vi var gangsters och hade coola hattar och sköt med pistoler från höften!



6) Om du fick välja fem saker (vad du vill) att lära dig, vilka skulle du välja?

Perfekt ryska

Spela dragspel

Köra motorcykel

Dyka med perfekt avvägning

Leva billigt



7) Tycker du att jag passar bäst i långt hår eller kort hår?

Långt när det var rent, ananrs lite längre än snaggen, ditt ansikte kommer fram bra då.



8) Valfri tid och plats: Vart och när befinner du dig?

Moskva kl fem på morgonen på en betongklump tittandes på grenar med min bästis.



9) Vad ville du bli "när du blir stor" när du var liten?

Arkeolog.



10) Favoritkonstnär, valfri konstform?

Han som målar dom där tysta bilderna. Minns inte namnet nu.



11) Ditt favoritminne (med mig såklart!)?

Typ hela 2008.



12) Vad älskar du mest hos vardera årstid?

Vinter - att man får vara slapp

Vår - allt blir bättre och man drömmer och hoppas

Sommar - dagarna, man har all tid i världen

Höst - nystart

2009-08-10 @ 16:24:14
URL: http://zaraimoskva.blogg.se/
Postat av: tajana

1) Vilken årstid var det när vi träffades första gången?

:(



2) Minns du någon annan detalj från den dagen?

för full



3) Vad gillar du mest hos dig själv?

allt



4) Vad gillar du mest hos mig?

att du ser ut som en jugge



5) Om du och jag var med i en film eller bok, vilken skulle det vara och vilka roller skulle vi spela?

romeo och julia



6) Om du fick välja fem saker (vad du vill) att lära dig, vilka skulle du välja?

lära mig spela gitarr så jag blir bekväm i det, att avsluta saker, lära mig hårvård, ta artisticshots OCH bygga en tidsmaskin så jag kan chilla med beatles



7) Tycker du att jag passar bäst i långt hår eller kort hår?

inget hår



8) Valfri tid och plats: Vart och när befinner du dig?

1997 i ett hav av manchesterfolk och skriker oasis innan de går på scen



9) Vad ville du bli "när du blir stor" när du var liten?

bibliotekarie



10) Favoritkonstnär, valfri konstform?

noel gallagher



11) Ditt favoritminne (med mig såklart!)?

våra sista sms ;;);););;)



12) Vad älskar du mest hos vardera årstid?

inget speciellt :(

2009-08-10 @ 16:45:26
Postat av: Liljana

1) Vilken årstid var det när vi träffades första gången?

Sen vår va?



2) Minns du någon annan detalj från den dagen?

Jag minns att vi drack öl och pratade Europaluff, det var något varmt med den kvällen, även fast vädret var som det var.



3) Vad gillar du mest hos dig själv?

Jag tycker om en massa hos mig själv.



4) Vad gillar du mest hos mig?

Att du verkligen är äkta.



5) Om du och jag var med i en film eller bok, vilken skulle det vara och vilka roller skulle vi spela?

Svårt. Den kan jag inte svara på.



6) Om du fick välja fem saker (vad du vill) att lära dig, vilka skulle du välja?

Japanska, kaligrafi, flyga, det som krävs för att bli astronaut, verklig insikt när det gäller allt.



7) Tycker du att jag passar bäst i långt hår eller kort hår?

Långt.



8) Valfri tid och plats: Vart och när befinner du dig?

Om tio år befinner jag mig i Kyoto och skriver böcker.



9) Vad ville du bli "när du blir stor" när du var liten?

Astronaut.



10) Favoritkonstnär, valfri konstform?

Jag vettefan.



11) Ditt favoritminne (med mig såklart!)?

Antagligen första gången vi träffades.



12) Vad älskar du mest hos vardera årstid?

Det vet jag inte.

2009-08-11 @ 14:44:24
URL: http://krigmedsolsken.blogg.se/
Postat av: Angelica

1) Vilken årstid var det när vi träffades första gången?

Vinter



2) Minns du någon annan detalj från den dagen?

Hur lycklig jag kände mig där jag vandrade runt på sthlms gator, pirret i magen av att inte känna igen ett enda ansikte och inte ha en aning om hur de kommande månaderna skulle bli.



3) Vad gillar du mest hos dig själv?

Att om jag väl bestämt mig, då kan inget i världen hindra mig från att komma dit jag vill.



4) Vad gillar du mest hos mig?

Ditt sätt att disskutera och analysera livet och att du ser ut som en busig 5-åring när du ler, det blir man så sjukt glad av.



5) Om du och jag var med i en film eller bok, vilken skulle det vara och vilka roller skulle vi spela?

Lotta på bråkmakargatan.. jag är Lotta och du min snälla, kloka pappa :p



6) Om du fick välja fem saker (vad du vill) att lära dig, vilka skulle du välja?

Sjunga

Tålamod

Prata flytande spanska

Komma ihåg tidigare liv

Bli medial



7) Tycker du att jag passar bäst i långt hår eller kort hår?

-



8) Valfri tid och plats: Vart och när befinner du dig?

Hyde park med syrran.. vi äter tårta och choklad från Harrods, solen skiner och livet är underbart.



9) Vad ville du bli "när du blir stor" när du var liten?

Stridspilot



10) Favoritkonstnär, valfri konstform?

Konst är inte riktigt min grej..



11) Ditt favoritminne (med mig såklart!)?

När vi sitter/ligger däckade på sös efter en misslyckad utgång, hahaha! Dock inget jag minns men bilderna talar för sig själva, hela den kvällen var för övrigt riktigt kul.



12) Vad älskar du mest hos vardera årstid?

Sommar-värmen, stämningen som skriker nyförälskelse vart man än går samt känslan av att ingenting är omöjligt.

Höst-luften, färgerna och känslan av att krypa ner under en filt i soffan med en kopp te och en bra bok!

Vinter-SNÖN och mörkret som ger mig tillfälle att mysa till det med tända ljus i hela lägenheten.

Vår-ljuset som kommer tillbaka och solen som värmer så härligt i skidbacken.

2009-08-16 @ 18:13:19
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Freja

1) Vilken årstid var det när vi träffades första gången?

När vi träffades eller när vi "träffades"? :P Nån gång var det vinter iaf haha



2) Minns du någon annan detalj från den dagen?



Den gången eller "DEN".. haha nä men jag minns blickarna innan vi riktigt hade pratat med varandra. Du är bra på att prata med dina ögon P.



3) Vad gillar du mest hos digsjälv?

Min analytiska förmåga tror jag.. eller min känsla för musik, resten suger som du vet.



4) Vad gillar du mest hos mig?

Att du förstår dig på passion bättre än många andra.



5) Om du och jag var med i en film eller bok, vilken skulle det vara och vilka roller skulle vi spela?



Du vet att jag är sämst på film.. men jag tror att du skulle passa som Jafar i Alladin, jag skulle vara Alladin (föräldralöst gatubarn med en apa till följeslagare?)



6) Om du fick välja fem saker (vad du vill) att lära dig, vilka skulle du välja?



Spela gitarr som Nick Drake

Att tala och förstå alla språk i hela världen

Självständighet ("klara mig själv")

Läsa supersnabbt

Läkaryrket



7) Tycker du att jag passar bäst i långt hår eller kort hår?



Kort



8) Valfri tid och plats: Vart och när befinner du dig?



Jag är 7-8 år, jag och mina syskon leker Turtles, Tv-spelsleken eller sakletar på någon grannes landställe som familjen fått låna. Bästa tiden i mitt liv tror jag.



9) Vad ville du bli "när du blir stor" när du var liten?



Operasångerska, illustratör och radiopratare :P



10) Favoritkonstnär, valfri konstform?

Har många... Hans Arnold, Hiroaki Samura (Blade of the immortal), Lautrec, Klimt, Banksy och typ sjukt många fler... Hanna Hanski är också en förebild!



11) Ditt favoritminne (med mig såklart!)?

Det var nån gång när vi helt avslappnat möttes upp, drack öl på en parkbänk och pratade om saker... det kändes bra minns jag.



12) Vad älskar du mest hos vardera årstid?

Vinter: tystnaden, mörkret och mysiga hemmakvällar

Vår: ..visst gör det ont när knoppar brister?

Sommar: Bada! Finns mycket mer att hitta på på sommaren och sommarregn är bäst!

Höst: Lugnet och vackra eldröda löv

2009-08-27 @ 10:17:58
Postat av: Viola Hilda Helen Björklund.. Snart (:

1) Vilken årstid var det när vi träffades första gången?

Sommar.



2) Minns du någon annan detalj från den dagen?

Ja, jag kan nog komma på en eller annan detalj :) Dock inget jag tänker ta upp här^^



3) Vad gillar du mest hos dig själv?

Håret, mitt självförtroende, min musiksmak.



4) Vad gillar du mest hos mig?

Din röst, ditt ansikte, dina ögon. På det sättet du är så mycket Patrick som möjligt!



5) Om du och jag var med i en film eller bok, vilken skulle det vara och vilka roller skulle vi spela?

Du kan få vara Harry Potter för att han är awesome! Jag kan vara.. Det där spöket på toaletten, mystisk och söt.



6) Om du fick välja fem saker (vad du vill) att lära dig, vilka skulle du välja?

Spela jättemånga instrument!

Förstå människor, varför vi beter oss som vi gör, varför vi springer, fryser till eller anfaller när vi blir rädda m.m.

Förstå världens mysterier.

Hur man blir en rockstjärna utan att behöva kämpa sig till seger.

Jag vill lära mig ha svar på allt! På precis allting. Vad händer efter döden? Existerar död och liv? Är det 2 olika saker eller är det vi som är döda och dem på 'den andra sidan' som är vid liv? Varför är människan så grym och idiotisk när vi är världens smartaste djur? Hur kan vi rädda världen?



7) Tycker du att jag passar bäst i långt hår eller kort hår?

Kort.



8) Valfri tid och plats: Vart och när befinner du dig?

Jag är äldre, runt 20-100 kanske, och står på toppen av Mount Everest. Den dagen kommer, tro mig! :)



9) Vad ville du bli "när du blir stor" när du var liten?

Bonde.



10) Favoritkonstnär, valfri konstform?

Konst genom musiken. Marilyn Manson, Nirvana, Mörtley Crue, Kiss m.m.



11) Ditt favoritminne (med mig såklart!)?

När du ska äta min glass(Y) Mest för att det blev så lyckat! Och självklart när vi ligger i gräset och jag lägger märke till dina otroligt vackra ögon.



12) Vad älskar du mest hos vardera årstid?

Vinter: Den vackra, blanka ytan täckt av den finaste snön. Julafton, alla är samlade. Snöbollskrig.

Vår: Allting börjar om på nytt.

Sommar: Glass, träffa nya människor.

Höst: Halloween, trädens färger.

2009-10-31 @ 16:21:07
URL: http://wannabesomeone2.blogspot.com
Postat av: Kusko

1) Vilken årstid var det när vi träffades första gången?

jag var för ung för att komma ihåg men jag tror det va nån gång det året.



2) Minns du någon annan detalj från den dagen?

säkert att jag tyckte ditt hår va something else



3) Vad gillar du mest hos dig själv?

min spontana humor



4) Vad gillar du mest hos mig?

ditt patetiska ölsinne.. nej, din vishet.



5) Om du och jag var med i en film eller bok, vilken skulle det vara och vilka roller skulle vi spela?

Boondock saints. Jag e lillebrorsan (= han som känns lite yngre) o du e storebrorsan och vi går o skjuter skurkar :) skulle va rätt fränt :D



6) Om du fick välja fem saker (vad du vill) att lära dig, vilka skulle du välja?

Alla instrument

alla språk

alla yrken (förutom brottslighet o så)

att bli mer disciplinerad

att tro mer på mig själv



7) Tycker du att jag passar bäst i långt hår eller kort hår?

Långt va häftigare, kort va snyggare. Så länge nån (Addi) har långt hår så ska du ha det kort :)



8) Valfri tid och plats: Vart och när befinner du dig?

av nån anledning fick jag lite svårt att besvara den här frågan. det finns jättemånga platser jag har varit på som jag haft det hur bra som helst, och jag är alldeles för rädd för framtiden så det får bli när jag var ung och naiv innan jag hade sömnsvårigheter för att jag tänkte att det skulle komma in nån o mörda mig och min familj om jag blundade.. så typ när jag va 5-6 och var med min familj.



9) Vad ville du bli "när du blir stor" när du var liten?

jag räknar mig själv fortfarande som liten och just nu vill jag inte bli stor.



10) Favoritkonstnär, valfri konstform?

Jonas Bjerre, sångare i Mew och Matthew Bellamy, sångare, gitarrist och pianist i Muse.



11) Ditt favoritminne (med mig såklart!)?

Brottningsmatcherna i mitt o Patriks rum när du o addi var på besök. jag vågade inte riktigt vara med för jag såg hur mkt spö Patrik fick :P och den gången på balkongen i gubbängen förstås.



12) Vad älskar du mest hos vardera årstid?

Vintern - jag o mor fyller år, snö, kallt så man kan värma varandra tycker jag e mysigt :)

Våren - när man börjar gå ut i t-shirt även fast det e för kallt bara för att det går.

Sommaren - Lovet, bristen på bekymmer o att verkligen leva i nuet.

Hösten - löven.

2009-11-02 @ 02:12:36
Postat av: Josse

1) Vilken årstid var det när vi träffades första gången?

Sommar



2) Minns du någon annan detalj från den dagen?

Jag, Anna och Zara skulle till Arvika. Nyss hemkommen från Ryssland. Du skulle möta upp Zara som var överlycklig över att ha träffat dig. Vi skulle spana efter en tjusig spanjorska. Och där kom du!



3) Vad gillar du mest hos dig själv?

Att jag tar mig för saker. Att jag testar fastän jag inte har kunskap i ämnet.



4) Vad gillar du mest hos mig?

Att du smittar mig med ditt glada humör. Och att du har känslospröten åt alla håll.



5) Om du och jag var med i en film eller bok, vilken skulle det vara och vilka roller skulle vi spela?

Drömmarnas horisont. Du skulle vara Joseph och jag Shannons pappa.



6) Om du fick välja fem saker (vad du vill) att lära dig, vilka skulle du välja?

Stå på händer och hjula

Gå ner i split och spagat

Köra bil

Städa kontinuerligt

Leda grupper proffsigt



7) Tycker du att jag passar bäst i långt hår eller kort hår?

Kort hår med din snygga keps till. BÄST! Men inte helt snaggat.



8) Valfri tid och plats: Vart och när befinner du dig?

Angarn-Sjöängen i slutet av våren på promenad bland kossor. Häng med.



9) Vad ville du bli "när du blir stor" när du var liten?

Professor. Eller prins Carl Philips hustru.



10) Favoritkonstnär, valfri konstform?

Nu har jag letat i en halvtimme tror jag, men har inte hittat namnet på den jävla snubben. Han gör coola konstfilmer i high school-miljö i alla fall. Och jobbar mycket i glas och silikon.



11) Ditt favoritminne (med mig såklart!)?

Alla häng hemma hos oss! Med film eller Settlers eller vin eller nakenbad.



12) Vad älskar du mest hos vardera årstid?

Vintern - Snöbrottning, ljus och mys, fika, kyssar i kylan.

Våren - Att man väcks till liv igen och allt börjar om. När isen spricker.

Sommaren - Nakenbad, svenska sommarhittar (som jag faktiskt gillar), picknick och nakna kroppar.

Hösten - Att det är okej att deppa, stanna inne och kolla på film, ses på stan över ett glas vin eller bara strosa runt bland alla löv.



Min vän, när ses vi igen? Jag saknar dig och är sämst på att höra av mig.

2009-11-08 @ 18:41:14
URL: http://kanelkakan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0