Verkligheten

                                


En del av mig vill resa, men jag vet inte vart. Det finns ingen plats som frälst min längtan, ingen kyrka, inget slott, inget slagfält, ingen grav. Men människor, som jag längtar efter alla dessa människor. Jag vill höra släkthistorier från en man i Mississippi, röka gud vet vad från en indisk bazaar, lära mig backgammon i Marocko. Festa hos främlingar i Berlin och dricka rödvin på en vindsvåning i Paris.


                                      




"Jonas ska hitta en mening i någon indisk by,
så trött på sanningen, behöver en ny."

Kommentarer
Postat av: Tessi

Åh du beskrev det så fint. Förstår precis vad du menar,känner så ofta.

Backgammon kan jag redan... men schack däremot skulle inte vara dåligt.

2009-04-20 @ 17:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0