Sofie, Interrupted

Sitter och kollar på Girl, Interrupted och känner mig nostalgisk. Jag kommer ihåg när filmen var stor och alla flickor man kände sa att dom hade borderline (jag undrar om Pretty Woman hade samma effekt på flickor när den var som störst). Filmen gör mig även (om möjligt) ännu mer förbannad på psykvårdens alla uppenbara brister.

När jag ser filmen tänkte jag på någon jag känner och tillslut kom jag på vem det var. Sofie är läskigt lik Winona Ryder i den här filmen! Det är nästan obehagligt, jag känner inte Sofie fruktansvärt bra men det är nästan som att se henne spela huvudrollen.



- Now what kind of tree can you be Janet, down there on the floor?
- I'm a fucking shrub, all right?

Marianne Faithfull – Down Town

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0