Alla hjärtans dag

Eftersom Zara är i Moskva har jag firat alla hjärtans dag med att titta på en dokumentär om den ryska trollkarlen Rasputins uppgång och fall. Jag måste erkänna en viss beundran för den mannen. Han blev först den mäktigaste mannen i Ryssland och grundade sedan en sekt som gick ut på att alla kvinnor skulle finna Gud genom att ha sex med honom, vilken karl!

Efter det åkte jag in till stan där jag träffade Martin för att plugga, till en början blev det inte så mycket studerande. Vi diskuterade samhällsperspektiv och människovärde istället, vilket faktiskt är helt okej. Det finns en sak med Martin jag verkligen gillar:

När man pratar med människor ligger diskussioner ofta ytligt, man pratar om vädret, det kommande provet och om saker man ofta håller med varandra om. Ibland försöker jag dra ner diskussionen till ett djupare plan, om samhället, olika kulturer eller kanske känslor man har. Sorgligt nog fortsätter diskussionen ofta vara ytlig, den man pratar med håller med och sen går diskussionen tillbaka till det kommande provet eller vad man ska hitta på i helgen.

Martin har en förmåga att att se saker från en helt annan synvinkel än jag och gör ofta diskussionerna mer filosofiska, det är nog det jag gillar mest med den mannen.

fina killar       

Kommentarer
Postat av: Angelica

Där sa du nått, jag ÄLSKAR att diskutera med er, det är nog de mest givande samtal jag har! Så.. hur gick det på provet? Vad ska du göra i helgen?;) Haha! KRAM

2009-02-16 @ 17:13:59
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Patrick

Jag gillar att diskutera med dig. Tycker vi gör det på tok för lite, sist var väl helgen hemma hos dig? Vad ska du göra i helgen? Ja, jag vet ju redan hur det gick för dig på provet! ;) Kram!

2009-02-18 @ 02:10:25
URL: http://stpatrick.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja det kan stämma, vi får ta igen det på fredag! Det är ju obligatorisk närvaro så jag räknar med att du hänger på ut? :) Åker hem på lördagmorgon så jag behöver nån som kan ta hand om mig så jag inte missar tåget haha! Va? Näe nu ljuger du?! Det vet ju inte ens jag!

2009-02-18 @ 17:18:13
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: t

Nej men se sånt trevligt ställe jag hittat!! Shyssta nyanser av brunt. I morrn gäller det,är lite orolig för att hitta tex stypholideus... neeej,nån sån finns väl inte förresten.



kram på dig

2009-02-18 @ 18:17:54
URL: http://stickkontakt.blogspot.com
Postat av: t

jag menar GRÖNT!

2009-02-18 @ 18:22:20
Postat av: Patrick

Fyra nyanser av br.. nej jag menar grönt! Med antipiratbyron i farten får man se upp. Du kanske tänker på det där benet som jag inte vet vad det heter. :( Shit imorgon gäller det...

2009-02-19 @ 00:52:47
URL: http://stpatrick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0