Positiv

Jag blir arg på mina enformiga självömkande elegier.



Därför ska jag ta efter min fantastiska kompis Therese och skriva om bra saker den här veckan:

Idag åt jag lunch med Therese, sen tog vi en promenad genom Vasaparken, solen sken genom grenarna och allt var fantastiskt fint. Vi gick förbi en flicka som log mot sin lärare och loooovade att hon inte hade något tuggummi i munnen. Jag vet inte varför, men det kändes skönt, man bara njöt av solen och viden i ansiktet och glömde alla problem för en stund.



"Vi har solen i ögonen Och spilld mjölk överallt.
Det stinker av gammalt groll,
men vi har skuggorna bakom oss trots allt"


Sen fika med Sana, kändes bra, vi ses knappt längre vilket är lite tråkigt, men det känns tryggt att vi kan prata avslappnat med varandra när vi väl ses. Tycker min relation med Sana är så underlig, just för att jag inte har den med någon annan, antingen trivs jag inte eller så träffar jag personen hyfsat ofta, men Sana trivs jag med men, det blir helt enkelt aldrig av. Får se när jag träffar henne igen, brukar gå sådär två år.



"Tiden har sin rätt att förändras där den går,
och den är hos dig nu, hos dig och din vän.
Jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår,
och aldrig älska dig igen."

Kommentarer
Postat av: F

Jag tycker att dina "enformiga självömkande elegier" är vackra och jag tror de är sunda. Känn inte att du måste sluta, sluta är så himla absolut...

2009-03-31 @ 00:02:19
Postat av: Zara

Det är hemskt när man inte får känna som man känner och man måste låtsas. Baby, är inte sanningen viktigast?

2009-03-31 @ 09:30:19
URL: http://zaraimoskva.blogg.se/
Postat av: Patrick

Jag kommer nog inte sluta, men jag vill skriva lite positiva inlägg som ett bevis för migsjälv (att livet just nu inte bara är skit). Ser inte det som att avvika från sanningen.

2009-03-31 @ 17:28:16
URL: http://stpatrick.blogg.se/
Postat av: therese

flickan utan tuggummi blåste liksom en bubbla med något ur sin mun. Mycket sannolikt ett hubbabubba med hallonsmak.

Ja det var en fin dag..

2009-03-31 @ 18:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0