St:Patrick

På 400-talet förklarar Patrick för kelterna hur fadern, sonen och den heliga anden är en gud precis som växten består av tre blad.

På 800-talet kanoniseras han av katolska kyrkan för att ha konverterat kelterna på Irland.

Klockan fyra 2009 sitter Patrick på en irländsk pub och tänker på ett citat av Brian Warner. "When you're taught to love everyone, to love your enemies, then what value does that place on love?" Allt jag älskar med Irland verkar blekna när alla är irländare.

Klockan sju ringer Harry, det är fullt, han kommer inte in, vi drar.

Klockan tio 2009 sitter vi på en engelsk pub och jag dricker "London Pride", tänker:
"Vilken tur att pappa inte ser mig nu."

                 

Kommentarer
Postat av: t

jaaa du patrick det var tur att inte pappa såg dig...

jag kommer tänka nåt liknande när jag sitter på finlands självständighetsdag 6 december och dricker rysk öl.

eller kanske tar en lapin kulta för fridens skull förresten..



2009-03-19 @ 19:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0