Förändring

The raven cawed from the edge of the clearing.
'You want me to follow you?' asked Shadow. 'Or has Timmy fallen down another well?' The bird cawed again, impatiently. Shadow started walking towards it. It waitet until he was close, then flapped heavily into another tree, heading somewhat to the left of the way Shadow had originally been going.


Jag trodde det skulle bli en kamp, ett långt utdraget lidande. Förändringen, vägen från... trasig, till hel. Det var underligt hur fort det gick, en impulsresa, en mp3 fylld av lycklig musik (gör mer än vad man tror) och antagligen vetskapen om att Zara snart är hemma igen. Jag förundras fortfarande, inga veckor av terapi, ingen djup långsam insikt om mina problem. Bara en lycka som lyckades redusera min melankoli till ett minne, en dålig dröm.


'Hey,' said Shadow. 'Huginn or Muninn, or whoever you are.'
The bird turned, head tipped, suspiciously, on one side, and it stared at him with bright eyes.
'say "Nevermore",' said Shadow.
'Fuck you,' said the raven.

Kommentarer
Postat av: Mattlo

Sounds nice :o

2009-05-14 @ 02:35:02
Postat av: Angelica

Ja idag va han där.. den där killen som dissar mina astrologiteorier och skrattar för första gången på evigheter =) Härligt att ha dig tillbaks! Kram

2009-05-14 @ 16:52:20
URL: http://anejlica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0