Kompisgruppen

I början av trean var jag trött på vänsterrörelsen, inte idealen bara tillvägagångssätten. Vänsterpartisterna pratade bara och syndikalisterna ville bara slåss, samtidigt som Sverigedemokraterna fick fler röster för varje månad (precis som nu alltså?). Då snublade jag över (eller föll för en tjej som var med i) Kompisgruppen.



Kompisgruppen är en grupp RKUF-medlemmar (Röda Korsets Ungdomsförbund) som varje onsdag beger sig ut till ett flyktingboende (ett hem för föräldralösa flyktingbarn som söker asyl) och hittar på någon form av aktivitet, allt från twister till att karva pumpor.


Orsaken till att jag blev kvar i Kompisgruppen i flera år och fortfarande är aktiv (på söndag ska vi ha fest för ungdomarna på Söder) var för att jag äntligen kände känslan av att verkligen göra någonting som betyder någonting. En känsla jag törstat efter på alla demonstrationer där folk med stora drömmar ropar tomma ord ur megafoner bland nyinköpta palestinasjalar.

P.S. Tjejen jag föll för bjöd jag tillslut på balen. Där hade jag mitt första verkliga samtal med henne, insåg att hon var tråkig och träffade henne aldrig igen. D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0