Den där vänskapen

Ibland känns det förjävligt. Jag bor ensam, jag städar och gör fint, går ut i skogen och plockar höstlöv, som jag lägger runt en lyckta på bordet (I'm a gay man trapped in a straight mans penis). Sen ringer och skriver jag till mina vänner, dom som älskar att dricka med mig, som jag alltid åker hem till och som säger att dom älskar mig.



Det känns förjävligt när allt man möter varje gång är halvtaskiga ursäkter (inte en, inte två utan varje gång) och plötsligt känner man sig som pojken i mellanstadiet på skolgården som inser att hans vänner inte var så nära vänner trots allt. Så fort det krävdes en ansträngning för att träffa mig blev det inte värt.



Fast jag ska inte glömma, att jag har en vän. En vän som som bor längre bort än alla andra och har orsaker större än deras ursäkter till att stanna hemma. Han är även den enda som utan tvekan åkte hem till mig när jag sa att jag skulle uppskatta det. Från dagen vi träffades i gymnasiet har han alltid varit vännen vars vänskap jag aldrig tvivlat på.



Disclaimer: Vissa kanske tar illa upp, vissa kanske har fog för det. Oavsett, detta är vad jag känner just nu och det är någonting jag inte kan förändra hur mycket jag än skulle önska det.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Patrick!!! DU LEVER :) Eller jag kanske ska börja kalla dig för "Patte" efter din feminina inledning haha! Kul att se ett livstecken från dig. Mindre kul att livet inte verkar vara på sin topp men så är det ibland, går inte alltid styra över vad livet har att bjuda på för insikter och lärdomar. Satt och tittade på korten från våran SÖS-kväll och skrattade lite för mig själv, hade varit grymt med en repris något framöver! Måste bara hitta ett nytt offer för rulltrappsinsidenten, tror inte Lina ställer upp igen ;) Hahaha! Massa kramar

2009-10-31 @ 18:07:16
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är okej att känna som du gör!

Bättre med EN riktig riktig vän än fler som inte håller måttet.

Fina fina du, fast vi inte ses så ofta (läs aldrig) så finns du i mitt hjärta. Du är fantastisk människa och JAG vill gärna ses. Tessi

2009-11-01 @ 15:46:46
Postat av: Angela Engström

Haha, åh. Så känner jag med hela tiden. Det tär på en. Men man överlever.

2010-01-04 @ 12:01:10
URL: http://sakenisden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0